Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Håkan Steen

Håkan Steen
har skrivit i POP sedan #21.

Håkan Steen— Jag satt uppe en hel koffeinspeedad helg och lyssnade på Jonathan Richman-skivor till öronen blödde och skallen snurrade, såg min intervjubandspelare drunkna i Caroline af Ugglas utvälta Coca-Cola och recenserade så mycket illa inspelad amerikansk indierock att en dalmas jag känner började lansera mig som »lo fi-Håkan«. Men jag fick också snacka Replacements med Jim Dickinson, namedroppa Kommissarie Roy i en Mutts-recension, höra Polly Jean Harvey sjunga a capella bara för mig och låna grymma Beat Happening-plattor av Terry. Framför allt fick jag vara med och göra den bästa svenska musiktidningen någonsin. Så det är svårt att inte känna sig lite stolt. Och lägger jag ihop alla mina arvoden räcker det kanske rentav till en ny bandare.

Postat i:Håkan Steen, POP vol 2 #9, ,

One Response

  1. […] – Martin Gelin – Andrew Catlin – Marcus Törncrantz – Per Hagman – Håkan Steen – Maria Lindén – Karl Grandin – Gustav […]

Kommentera

Kategorier

