Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Martin Gelin

Martin Gelin
(Bibel-skribent).

Martin Gelin— Första gången jag såg POP tyckte jag att det var alldeles för lite indiepop i den. Jag var 14 och längtade efter den nya Stone Roses-skivan. Jag ville inte läsa om Sade. Men eftersom den där Stone Roses-skivan aldrig kom, fick jag tid att lyssna på annan musik, som Aaliyah och Dust Brothers. Jag började skriva för Nöjesguiden, och med jämna mellanrum kastade vi interna pajer på varandra, som när Andres Lokko uppfann fanzineskribenten Hardy Nilsson som live på Lollipop citerade min recension av Tindersticks, eller när jag själv skrev att Fredrik Strage inte kunde dansa i en recension av någon jungleplatta. Det var roligt att bråka med POP, för att POP var så bra. Men det är ännu roligare att ha fått skriva för POP.

Postat i:Martin Gelin, POP vol 2 #9, ,

One Response

  1. […] Mats Olsson – Jenny Hansson – Linda Norrman Skugge – Stefan Zachrisson – Martin Gelin – Andrew Catlin – Marcus Törncrantz – Per Hagman – Håkan Steen – […]

Kommentera

Kategorier

