Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Jenny Hansson

Jenny Hansson
redaktionsassistent på POP och Bibel.

Jenny Hansson— Jag började på POP precis när det var recensionshysteri inför #1 volym 2. Mina första veckor bestod därför av att springa omkring och hämta skivor på alla skivbolag eftersom folk på redaktionen tyckte det var onödigt att kosta på bud. Jag släpade kartonger från Next Stop vidare till Amigo och irrade runt flera timmar i Solna för att hitta till EMI. Jag var hemma hos Fredrik och letade efter skivor som han glömt ta med sig till kontoret. (Har fortfarande kvar kartan över hans lägenhet som han ritade till mig.) Minns att jag varje kväll tänkte: ska det vara så här då vete sjutton… Men det blev bättre sedan när jag blev praoelevsansvarig. Då kunde jag dumpa över allt sånt på dem.

Postat i:POP vol 2 #9, ,

One Response

  1. […] – Hanna Åberg – Emrick Larsson – Elin Af Klintberg – Mats Olsson – Jenny Hansson – Linda Norrman Skugge – Stefan Zachrisson – Martin Gelin – Andrew Catlin […]

Kommentera

Kategorier

