Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Jonna Bergh

Jonna Bergh
(Expressen) var ungdomspraktikant på POP i ett halvår. En gång ringde Bobby Gillespie till redaktionen och hon trodde inte på att det var han förrän han sjungit »Higher Than the Sun« genom luren.

Jonna Bergh— En annan dag ringde en svensk sjöman från en båt långt ute till havs. Han var i desperat behov av en POP-tidning. Jag lyckades tydligen få tidningen att nå fram, för när han kom hem igen ringde han och tackade. Som tack gav han mig alla sina flyttkartonger — som jag just då var i starkt behov av. Inga simpla Ikea- eller bananlådor, utan riktiga flyttlådor. Jag får fortfarande gåshud när jag tänker på det.

Postat i:Jonna Bergh, POP vol 2 #9, ,

One Response

  1. […] – Micke Goulos – Martin Theander – Jenny Bergqvist – Jan Gradvall – Jonna Bergh – Hanna Åberg – Emrick Larsson – Elin Af Klintberg – Mats Olsson – […]

Kommentera

Kategorier

