Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Jan Gradvall

Jan Gradvall
har skrivit i POP sedan starten. Nästa år tänker han sniffa lim och starta ett fanzine.

Jan Gradvall— Vad jag minns är hur intresserade alla artister faktiskt blivit när man visat upp tidningen. Det verkar som de uppriktigt blivit förvånade över hur annorlunda den sett ut jämfört med andra poptidningar. Mick Jagger satt och bläddrade i sin POP så länge att jag var tvungen att avbryta honom. David Bowie ville behålla sitt exemplar. Fast J Mascis i Dinosaur Jr fastnade i en annons för Red Hot Chili Peppers och insisterade på att jag skulle hålla med honom om John Frusciantes bristande gitarrteknik. Paul Heaton i Beautiful South öppnade inte ens den POP jag hade med mig. Han använde den bara som ölunderlägg.

Postat i:Jan Gradvall, POP vol 2 #9, ,

One Response

  1. […] – Rosita Lunder – Micke Goulos – Martin Theander – Jenny Bergqvist – Jan Gradvall – Jonna Bergh – Hanna Åberg – Emrick Larsson – Elin Af Klintberg – […]

Kommentera

Kategorier

