Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Lennart Persson

Lennart Persson
boss på skivaffären Musik & Konst i Malmö, var med POP sedan starten och skrev oförglömliga artiklar om John Lee Hooker, Johnny Ace, Emmylou Harris, The Cramps, Dusty Springfield och ett par tusen andra.

Lennart Persson— POP blev solen i mitt liv. Andres och Pietro, chefsideologerna, så välgörande nyfikna. Lasse och Stefania, så knivskarpt begåvade. Fredrik och Madde, så gulliga och entusiastiska och duktiga att jag alltid velat adoptera dem. Anna, en skinande stolthet för Skåne. Alla har varit som änglar mot mig. Utom Sebastian, den briljante redigeraren, som måste ha haft ett horn i sidan till mig. Eller så lider han bara av sexualskräck. Så fort jag rörde mig i trakterna under bältet så var han där med sin sax. Surast blev jag när han strök raden om »fotomodellerna som skrämt lägger händerna över sina sköten«, en fullständigt logisk och nödvändig bild i en Hasil Adkins-recension. Han lät visserligen den gode Hasil sitta i fred och runka framför TV:n i samma text, men ändå. Det känns hur som helst väldigt bra att nu äntligen få se dessa snöpligt censurerade ord i tryck. I den bästa musiktidning den här världen har upplevt.

Postat i:Lennart Persson, POP vol 2 #9, ,

One Response

  1. […] Martin Jönsson – Ellinor Ellefson – Anna Hellsten – Tomas Andersson – Lennart Persson – Anna Russmark – Pernilla Reander – Rosita Lunder – Micke Goulos – […]

Kommentera

Kategorier

