Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Martin Jönsson

Martin Jönsson
Bibels chefredaktör slutar nu skriva för POP för tredje gången.

Martin Jönsson— Jag har alltid misstänkt att enda skälen till att jag fick vara med i POP i början var att jag

1) var den ende som lämnade mina texter på utsatt tid och

2) hade bil och körkort, så att jag kunde hjälpa till att köra ut tidningar till skivaffärer.

Dessutom kunde jag intervjua artister som inte en jävel på redaktionen brydde sig om, men som de trodde att några läsare ändå var intresserade av, som Paul Westerberg och Evan Dando. När jag och Irmelie Krekin skulle göra Dando sprang vi stan runt och letade fotomiljöer. Till slut åkte vi till Gärdet, där han fick lägga sig raklång på gräset, trots att det var svinkallt. Skivbolaget sade sedan att han blivit förkyld och att det var därför hans spelning på Cuckoo på kvällen var så dålig; att han var hängig. I själva verket hade han naturligtvis bara rökt på i kopiösa mängder, som vanligt.

Postat i:Martin Jönsson, POP vol 2 #9, ,

One Response

  1. […] Henrik Schyffert – Christian Bartholdsson – Johanna Swanberg – Lars Nylin – Martin Jönsson – Ellinor Ellefson – Anna Hellsten – Tomas Andersson – Lennart Persson […]

Kommentera

Kategorier

