Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Lars Sundh

Lars Sundh
layoutade de tjugotre första numren av POP tillsammans med Stefania Malmsten. I det här numret gör han en sensationell comeback. Lasse bor tillsammans med katterna Ajax och Kingston i Hilleshög och formgav nyligen Anton Corbijns fotobok »33 Still Lives«.

Lars Sundh— Det första numret av POP gjordes i min etta på Tegnérgatan. Jag kunde aldrig gå och lägga mig eftersom Per Bjurman och Sebastian Stebe satt uppe hela nätterna och skrev. Den artikel jag minns bäst är Brett Anderson-intervjun i POP #2. Andres och jag hälsade på i hans sunkiga lägenhet i Notting Hill. Det liknade en knarkarkvart med madrass på golvet och skivor och videoband överallt. Bretts sköldpadda bodde i badkaret. Över det hade han klistrat fast hundratals små bilder av Bowie, Lennon, Sandie Shaw, Rod Stewart och andra artister som han gillade. Han var väldigt förkyld. Men när en granne kom förbi och sålde gräs ville han ändå köpa.

Postat i:POP vol 2 #9, ,

One Response

  1. […] – Irmelie Krekin – Sam Spandex – Pietro Maglio – Stefania Malmsten – Lars Sundh – Jonas Bonnier – Johan Jacobsson – Sebastian Stebe – Madelaine Levy […]

Kommentera

Kategorier

