Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Robban Becirovic

Robban Becirovic
chefredaktör på Close-Up Magazine.

Robban Becirovic— POP? Jo, det där Hannas Krog-fanzinet kommer jag allt ihåg. De tjatade på mig i veckor om att jag skulle skriva några recensioner till #1. Det blev stormsuccé. Lyckades i och med det lura Pukko eller vad han heter att skicka mig till Detroit, där jag tillbringade ett veckoslut i Hotel Radissons presidentsvit med att kolla på kabel-TV-porr. Ja, och så gjorde jag en intervju med Alice In Chains. Artikeln ville mesarna på POP inte ens se åt, så jag publicerade den i Close-Up i stället och lämnade det sjunkande skeppet. Den stockholmska trendmaffian försökte sedan rocka utan mig, men Fogerty, Young och Rogefeldt brydde sig inte kidsen på Guldapan och Folkhemmet om. Jag förstår att POP lägger ner verksamheten nu, det skulle jag också gjort om den ende i världen som applåderar mig heter Måns Ivarsson.

Postat i:POP vol 2 #9, Robert Becirovic, , ,

One Response

  1. […] – Terry Ericsson – Kjell Häglund – Per Bjurman – Marita Lindqvist – Robban Becirovic – Jäje Johanson – Irmelie Krekin – Sam Spandex – Pietro Maglio – […]

Kommentera

Kategorier

