Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Per Bjurman

Per Bjurman
var med från början och intervjuade bland andra Michael Stipe, The Nomads, Dave Marsh och Popsicle (två gånger).

Per Bjurman— Jag minns framför allt en serie rätt gastkramande nattmanglingar på Borgarskolan inför deadline kring de tio första numren. En gång tror jag att jag, Pietro och Sebastian Stebe var där två dygn i sträck. Vi gick ner och tjuvåt frukost på hotellet strax intill. Sedan var det bara att gå tillbaka och fortsätta redigera, korrläsa och skriva Smog-recensioner. Jag minns också att man med jämna mellanrum fick hjälpa Lasse Sundh att packa upp möbler som han skeppat hem från sina luxuösa Indien-resor. Bowie-diskussionerna med Sebastian var en annan ständig källa till glädje, liksom Andres cigaretter som man alltid kunde sno. Det enda som inte var roligt på POP var att man aldrig fick vanligt kaffe, eftersom Lasse Sundh envisades med att köpa espressomaskiner, way too komplicerade för nån från Borlänge. Och att man ibland blev skickad till Belgien på Minken-intervjuer och fick cirkla över Bryssels dimmiga flygplats i två timmar. Sanningen är att jag, om jag får avsluta lite allvarligare, aldrig varit i en så kreativ, rolig och lärorik miljö. Jag saknar den ständigt.

Postat i:Per Bjurman, POP vol 2 #9, ,

One Response

  1. […] Strage – Terry Ericsson – Kjell Häglund – Per Bjurman – Marita Lindqvist – Robban Becirovic – Jäje Johanson – Irmelie Krekin […]

Kommentera

Kategorier

