Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #9:2] Fredrik Strage

Fredrik Strage

Fredrik Strage
featurechef på Bibel, debuterade som skribent i POP #8 med en Jhelisa Anderson-intervju.

— Min kompis Sebastian var med och startade POP. Han berättade att alla som jobbade på tidningen var extremt hippa. Ingen av dem åkte någonsin tunnelbana, bara taxi, och de köpte kläder hos Paul Smith och åt frukost på restaurang. När jag träffade Pietro första gången använde han ordet »mediawansch« väldigt mycket och pratade om ett nytt band som hette Underworld och gjorde »techno som rockade«. Jag försökte vara cool och sa nåt om att jag gillade rave. Lasse träffade jag första gången på Megas singelavdelning där han klev in och pratade med Sebastian om »ambient dub«. Sedan köpte han skivor för tusentals kronor, mer skivor än jag någonsin sett någon köpa. Jag träffade Andres när jag intervjuade Saint Etienne för Sound Affects. Han hade Kangol-mössa, skulle festa med bandet på Riche och sa att jag gärna fick »joina«. Jag träffade Stefania på redaktionen. Hon kändes mer som min typ eftersom hon hade svarta kläder och en massa bilder av Ian Curtis på skrivbordet. Så jag berättade för henne att jag gillade Miranda Sex Garden. Men hon var inte så intresserad.

Postat i:Fredrik Strage, POP vol 2 #9, ,

One Response

Kommentera

Kategorier

