Tidskriften POP revisited

Tidningen Pop blir blogg

[POP #7:2] Merzbow

MerzbowMasami Akita är mer känd som Merzbow och skapar ett sjuhelvetes oväsen tillsammans med sin flickvän Reiko A. Han har gett ut mer än tvåhundra inspelningar sedan början av åttiotalet och porträtterades härom året av holländske psykopatregissören Ian Kerkhof i filmen »Beyond Ultra Violence… Uneasy Listening By Merzbow«. Snart släpper han den retrospektiva samlingen »Merzbox« med 50 CD på den australiensiska etiketten Extreme.

Van Der Graaf Generator »H to He Who Am the Only One«

— Jag blir glad när jag lyssnar på den. Det händer inte så ofta.

East Of Eden »East Of Eden«

— Jag kan inte förklara hur mycket den här betyder för mig eftersom jag pratar så dålig engelska. Men alla borde köpa den.

Jethro Tull »Thick As a Brick«

— Jag bryr mig inte om enskilda låtar. Jag tycker bättre om att lyssna på hela album och de progressiva rockskivorna från sjuttiotalet är de bästa som någonsin har spelats in. Den här skivan köpte jag samma dag som den kom ut.

King Crimson »Earthbound«

— Den köpte jag också samma dag som den kom ut.


Fredrik Strage

Postat i:Fredrik Strage, POP vol 2 #7, , ,

One Response

  1. […] Naté / Speedo, Rocket From The Crypt / Blondie / Merzbow / Charlotte Hatherley, Ash / Josh Haden, Spain / The Original Harmony Ridge Creek […]

Kommentera

Kategorier

